Penggunaan Bestselling Amazon Module dalam Squidoo Lens anda

By zGreat on Thursday, September 25, 2008

Filed Under:

Salam kepada semua,

Hari nie saya nak berkongsikan satu tips bagaimana anda boleh meng-optimise kan Amazon Module di dalam Squidoo lens anda. Kita gunakan Amazon Module yang biasa jer, bukan Amazon Module Voting Plexo, cuma tajuk jer kita letak sebagai "Bestselling...."


Kaedah 1 - Bestselling Product

Cara nie paling senang, dan skil yang paling saya suka guna untuk setiap squidoo lens saya. Sila rujuk gambarajah di sebelah untuk lebih mudah anda paham dan tak perlu saya tulis panjang2. He he hePenggunaan Bestselling Amazon Module dalam Squidoo Lens anda



Tajuk : perkataan bestselling tu kena ada....


Subtitle : update hourly by Amazon.com


Pilih "Let Amazon Pick" - korang perasan tak kat bawah tu dia ada tulis "A live, automatically updated displayed of Amazon products, based on your tags"


Pilih "All Product"



Search Term : masukkan general keyword sahaja. Dalam contoh ni saya cuma letakkan "LG enV VX 9900". Tak perlu letak "LG enV VX 9900 Skin" atau "LG enV VX 9900 battery"

Seterusnya, klik bahagian "Display Option" dan tandakan semua kotak kecuali "release date" seperti gambarajah disebelah.
Penggunaan Bestselling Amazon Module dalam Squidoo Lens anda



Sesudah itu, klik "Save" button dan anda dapat lihat hasilnya! Senang kan!



Penjelasan 1: Kenapa bestselling product? Sebenarnya produk yang dipaparkan bukanlah bestselling dalam erti kata yang sebenar. Ia lebih kepada the latest sales made from Amazon mengikut tag yang kita letak. Memaparkan produk yang dibeli oleh pengguna dalam masa satu jam yang lalu.

Penjelasan 2: Kenapa tulis updated hourly by Amazon? Kalau korang pegi website Amazon.com (front page) korang akan perasan ada kolum seperti dalam gambarajah di bawah nie. Sama ada betul atau tidak Amazon updated hourly itu dia punyer pasal! Akan tetapi, korang perlu paham bahawa kalau tiada pembeli bagi satu jam yang berikutnya, senarai tersebut akan tetap sama dan tak berubah.


Penggunaan Bestselling Amazon Module dalam Squidoo Lens anda

Sekian sahaja tips squidoo untuk kali nie. Kalau nak tengok lens LG enV tu klik kat sini. Selamat bersahur...

0 comments for this post