Buat Duit Online - Squidoo Advance Part 3

By zGreat on Wednesday, October 29, 2008

Filed Under:

Salam peminat Squidoo tanahair, setelah meneliti soalan en Brohans di atas, saya telah mendapat idea untuk post terbaru Squidoo Advance Part 3. Buat Duit Online - Squidoo Advance Part 3 akan membincangkan bagaimana untuk meletakkan link blog/website korang ke dalam lens.


Bagi yang baru menjengah ke laman zGreat, pasti tertanya apa kaitan blog dengan lens? Sila baca jika ingin tahu.


Berbalik pada soalan en Brohans, jawapan saya ada 4 cara;

1) Dengan menggunakan module 'Big Arrow Link'



2) Dengan menggunakan module 'RSS Feed'




3) Dengan menggunakan module 'Link List'


4) Cara nie ada susah sikit bagi kita yang takde basic IT/programming. Caranya ialah, dengan meletakkan tag HTML yang mudah seperti contoh;





Buat Duit Online - Letak link Blog di Module Squidoo


Kod HTML ini boleh korang letakkan dimana-mana module di dalam lens korang, selain daripada module-module yang disebutkan di atas. Contohnya di ruangan 'introduction'** seperti ini;


Buat Duit Online - Letak link Blog di Module Squidoo



** - Ruangan 'Introduction' adalah default module untuk setiap lens dan tidak boleh dipadam atau dialih kedudukannya.


Untuk lebih contoh lagi sila ke sini.

p/s:

One Way Links : Korang letak satu links atau lebih kat blog/lens dan links tersebut merujuk kepada suatu blog/lens. Cth: korang letak links dalam squidoo lens A, merujuk kepada blog B.

Two Way Links : Korang letak satu links atau lebih kat blog/lens dan links tersebut merujuk kepada suatu blog/lens. Kemudian, letak link dalam blog/lens merujuk kepada blog/lens pertama tadi. Cth: korang letak links dalam squidoo lens A, merujuk kepada blog B. Kemudian dalam blog B, letak link merujuk kepada squidoo lens A.

0 comments for this post