Buat Duit Online dengan Squidoo #1

By zGreat on Thursday, January 31, 2008

Filed Under:

Sebelum anda register untuk membuat Squidoo lens, terlebih dahulu anda perlu ada idea untuk mencari produk yang hendak dijual. Di bawah ini saya cadang beberapa website yang boleh memberi gambaran HOT PRODUCT WORLD WIDE :

  1. Yahoo Shopping - klik link di sebelah untuk ke website yahoo shopping. anda akan lihat beberapa kategori seperti elektronik, computer, clothing, sports dan sebagainya. klik salah satu kategori yang anda minat dan anda dapat lihat senarai turutan barang yang popular.
  2. Amazon.com - web jualan internet terkemuka kat US. Front page Amazon.com akan memaparkan Bestselling item seperti diamond, cell phone, jam dan sebagainya. sekarang pilihlah barang apa yang anda ingin jual online!
  3. ebay - salah satu web site yang best untuk cari produk.

Bagaimana saya pilih produk apa yang hendak dijual?

Soalan macam ni susah sikit nak jawab, jadi apa yang saya buat? wait and see.......

Semasa Samsung memperkenalkan model telefon terbaru mereka Samsung JUKE, ramai Squidoo lensmaster berlumba-lumba membuat lens mengenainya. kebanyakan lens tersebut lebih kepada review dan jual hand set.

Saya masih berdiam diri, sehinggalah Amazon.com menyenaraikan beberapa housing handset yang menarik untuk Samsung JUKE. beberapa ketika kemudian, ebay juga turut menyenaraikan housing, skin dan faceplate. inilah masa yang sesuai untuk membuat lens bagi Samsung JUKE. bukan untuk review, tapi kita jual housing...dari situlah datangnya duit online kita!

Maka terhasilah Squidoo lens saya mengenai Samsung JUKE

0 comments for this post